Doelen

Allereerst moet u het concept van een doel begrijpen. Een doel is iets dat u wilt bijhouden en dat de reeds bestaande analyses niet bijhouden - alles van een klik op een knop, downloads, specifieke paginaweergaven, zoals een bedankpagina na het afrekenen...etc.

Paginaweergaven

Het paginaweergavedoel is het gemakkelijkst in te stellen en de conversie van het doel vindt plaats zodra een bezoeker een bepaalde gespecificeerde pagina bereikt.

Een goed voorbeeld zou zijn wanneer u een bedankpagina heeft nadat de conversie heeft plaatsgevonden (nieuwsbrief, aankoop, formulierverzending...enz.) waar de gebruiker daarna op terechtkomt.

Custom

Voor aangepaste doelen is wat extra code vereist die is geïmplementeerd op de bijgehouden website, die wordt opgegeven wanneer u een nieuw doel maakt vanuit het dashboard.

Een aangepast doel wordt voornamelijk gebruikt wanneer u een specifieke gebeurtenis op uw website wilt volgen die niet kan worden gevolgd met de paginaweergavemethode.

Enkele voorbeelden van waar aangepaste doelen zullen uitblinken zijn:

  • Het bijhouden van klikken op externe links
  • Het bijhouden van meer geavanceerde formulierinzendingen
  • Het bijhouden van klikken op specifieke delen van uw pagina's

Hier is hoe een javascript-fragment eruit zou zien voor het volgen van doelen:

analytics.goal('my-goal');

Wanneer deze code op uw pagina wordt geactiveerd, wordt de doelconversie ook aan onze kant geactiveerd.